Όμως, και η κυβέρνηση έχει βοηθήσει αρκετά σ’ αυτό. Διότι δεν είναι δυνατόν να συνεχίζεται η στήριξη προβληματικών και χρεοκοπημένων εταιρειών του δημοσίου χωρίς να λαμβάνεται κανένα μέτρο, χωρίς να υπάρχει ένα σχέδιο εξυγίανσης.
Όπως αποκαλύπτεται, ο υπουργός Οικονομικών, Φ. Σαχινίδης, υπέγραψε απόφαση σύμφωνα με την οποία το ελληνικό δημόσιο θα επιβαρυνθεί με επιπλέον χρέη 2,1 δις ευρώ που προέρχονται από δάνεια που παίρνουν οι συγκοινωνιακοί φορείς.
Ο κρατικός προϋπολογισμός καλείται να καλύψει χρέος ύψους 2,1 δισ. ευρώ που έχουν συσσωρεύσει ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών και η ΤΡΑΜ ΑΕ. Σύμφωνα με όσα προβλέπει η υπουργική απόφαση το δημόσιο αναλαμβάνει να αποπληρώνει το δάνειο έως το 2019.
Σύμφωνα μάλιστα με τα στοιχεία γενικής κυβέρνησης για το ευρύτερο δημόσιο, το 2011 οι μεγαλύτερες δημόσιες υπηρεσίες κοινής ωφέλειας συσσώρευσαν χρέη 17,75 δισ. ευρώ.
Μεταξύ αυτών ο ΟΣΕ είχε συνολικά χρέη 8,45 δισ. ευρώ, ο ΕΛΓΑ 3,17 δισ. ευρώ, η Αττικό μετρό 1,56 δισ. ευρώ, η ΕΘΕΛ 1,47 δισ. ευρώ, ο ΗΣΑΠ 565.000.000 ευρώ, ο ΟΠΕΚΕΠΕ 905.000.000 ευρώ κλπ.
Έχουμε δηλαδή να κάνουμε με κρυφά χρέη που συσσωρεύτηκαν χρόνια τώρα και που αποκαλύπτονται σιγά – σιγά. Το ερώτημα είναι όμως ένα: Γιατί η κυβέρνηση δεν έκανε τίποτε 2,5 χρόνια για να εξυγιάνει τις προβληματικές εταιρείες;
Και στο κάτω – κάτω, ας κλείσουν αν δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα, ακόμη κι αν είναι εταιρείες κοινής ωφέλειας. Διότι δε μπορεί π.χ. στις συγκοινωνίες να αυξάνονται τα εισιτήρια και να δίνονται ένα σωρό επιδοτήσεις και την ίδια ώρα να αυξάνονται τα χρέη. Κάποιο λάκκο έχει η φάβα, κάπου πάνε τα λεφτά, κάτι πρέπει να γίνει.
Αυτές είναι οι μεταρρυθμίσεις που έπρεπε να έχουν γίνει κι όχι να κόβονται οριζόντια μισθοί και συντάξεις. Αυτό ήταν το έγκλημα της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ κι αυτό δεν πρέπει να ακολουθήσει η νέα κυβέρνηση. Αλλιώς τα χρέη θα συσσωρεύονται, και η χώρα θα βουλιάζει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου