Σύμφωνα με έρευνα της Nielsen
Την ώρα που ο παγκόσμιος δείκτης Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης παρουσιάζει οριακή...
βελτίωση, αγγίζοντας τις 89 μονάδες (αύξηση κατά μια μονάδα), στην Ελλάδα ακολουθεί πτωτική πορεία, φτάνοντας μάλιστα στα χαμηλότερα ιστορικά επίπεδά του- σύμφωνα με τα στοιχεία της τελευταίας έρευνας Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen.
Στην Ευρώπη η Καταναλωτική Εμπιστοσύνη υποχώρησε σε 24 από τις 27 χώρες, πέφτοντας για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια στις 71 μονάδες.
Εννέα στους δέκα καταναλωτές στην Ελλάδα θεωρούν πως η χώρα βρίσκεται σε ύφεση, ενώ εξίσου μεγάλο ποσοστό από αυτούς πιστεύει πως η κρίση θα παραταθεί και τους επόμενους μήνες που ακολουθούν.
Η κατάσταση της οικονομίας αποτελεί τη μεγαλύτερη ανησυχία στην Ευρώπη, ενώ ανάμεσα στους Ευρωπαίους, οι Έλληνες είναι οι πιο ανήσυχοι τόσο για την οικονομία (42%), όσο και για την εξασφάλιση ή διατήρηση της εργασίας τους (44%).
Ένας στους τρεις δηλώνει πως δεν του περισσεύουν καθόλου χρήματα μετά την κάλυψη των βασικών του αναγκών. Συγχρόνως, το μεγαλύτερο ποσοστό όσων συνεχίζουν να διαθέτουν κάποια χρήματα τα χρησιμοποιεί για αποπληρωμή δανείων και πιστωτικών καρτών, με αποτέλεσμα ένα μικρό μόνο ποσοστό των διαθέσιμων χρημάτων να καταλήγει στην αγορά προϊόντων και υπηρεσιών, σε αντίθεση με την υπόλοιπη Ευρώπη που φαίνεται να ξοδεύει περισσότερο από ότι η Ελλάδα.
Σχεδόν το σύνολο των Ελλήνων (93%) αναγκάστηκε να αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες εξαιτίας της συνεχιζόμενης κρίσης, με τη μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων να έχει μειώσει τα χρήματα που δαπανά για διασκέδαση εκτός σπιτιού (76%), για νέα ρούχα (70%), για φαγητό από έξω (67%) και για εκδρομές ή ταξίδια (60%). Εξίσου υψηλό ποσοστό, φαίνεται να στρέφεται σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα (68%), ώστε να καταφέρει να αντεπεξέλθει στις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες. Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί, πως το ποσοστό των Ελλήνων που λαμβάνει τα συγκεκριμένα μέτρα είναι αρκετά υψηλότερο από το αντίστοιχο ευρωπαϊκό.
protothema
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου